mytasteswe.com cajsawarg.blogg.se - Tårtdags - Batmantårta!

Tårtdags - Batmantårta!

Allmänt / Permalink / 0
November till februari fyller samtliga familjemedlemmar år! I kombination med julen blir denna peroid enormt bakintensiv. Vår son är även allergisk mot mjölkprotein vilket gör att bakningen kräver lite extra tankekraft för att få till goda kombinationer. Vissa havre/soja-substitut smakar ju mindre gott...
 
Vi lämnar nu en kalasvecka bakom oss. Till min sons födelsedag gjorde jag en tårta fylld med banan, hallon och havregrädde. Som dekoration spritsade jag grönfärgad havregrädde på tårtan.
 
Denna tårtbotten var inte den godaste så till kalasdagen gjorde jag en annan variant som kan rekommenderas:
4 ägg
2 dl socker
1 dl vetemjöl 
1 dl potatismjöl
1 tsk bakpulver
 
Gräddas 30 min på 175 grader.
 
Tårtan delades lätt i tre lager, fylldes med banan, hallon och sojagrädde. Den täcktes med smörkräm och sugarpaste. Temat på kalaset var Batman!
 
Till top